Diákcsere 2019

Publikálási dátum: 2019. szeptember 26.

A Szentlőrinci Általános Iskola vendégei, a plüderhauseni általános iskola tíz diákja és a két kísérő pedagógusa hosszú út után 2019. szeptember 14-én, szombaton késő este érkezett meg a szentlőrinci vasútállomásra. Nagy izgalommal vártuk vendégeinket, hiszen májusban igazi barátságok születtek és elérkezett végre a pillanat, hogy újra találkozhassunk egymással.

A vasárnapot mindenki a vendéglátó családjával töltötte: remek kirándulásban volt részünk: volt, aki a Katica-tanyára ment, volt, aki Balatonra, és volt, aki Mohácsra látogatott.

Hétfőn iskolalátogatás volt: az iskola igazgatója és igazgatóhelyettese köszöntötte a vendégeket. Utána egy közös német órában volt részünk, ahol a magyar és német tanulók együtt dolgozhattak. Ebéd után pedig közösen, egy fotó-rally keretében felfedeztük városunkat.

Keddi programunk Pécs látnivalóinak bemutatása volt: megnéztük az ókeresztény sírkamrákat és a mély benyomást keltő Székesegyházat. A templom tornyából megcsodálhattuk Pécset és környékét is. A városnéző kisvonattal a város többi, főbb nevezetességeit is meg tudtuk mutatni vendégeinknek.

Szerdán Szigetvárra vonatoztunk: itt egy helyi vitéz ruha- és fegyverbemutatót tartott. Sok mindent megtudhattunk a török-kori öltözékekről és fegyverekről, ami szó szerint nagy durranás volt! Büszkén meséltük el vendégeinknek Zrínyi és társai hős kirohanását, valamint Magyarország akkori hősi helytállását, mellyel már akkor megállította az Európát leigázni akaró muszlim hadat. Délután a Várfürdőben pihenhettük ki eddigi fáradalmainkat.

Csütörtökön a Mecsextrém Kalandparkban jártunk, ahol igazán kitombolhattuk magunkat: volt erdei kötélpálya, bungeejumping, bobpálya, traktorok, gokartok, gumis csúszda…. Este sajnos már a búcsúest következett, itt vettünk búcsút a „szüleinktől“ és „testvéreinktől“, akik itt is finom vacsorával vártak bennünket.

Pénteken Budapest felé vettük az irányt, ahol a Szépművészeti Múzeum ókori kiállítását néztük meg, miközben a nemrég felújított termeket is megcsodálhattuk. Utána a kis földalattival irány a Vár: innen a hangulatos épületek mellett a híres kék Dunában és a Parlamentben is gyönyörködhettünk. A diákcsere során újdonság volt, hogy német partnereink Budapesten töltötték az éjszakát, és csak szombaton utaztak tovább haza Plüderhausenbe. Délután már számoltuk a még együtt tölthető órákat végül perceket – és könnyes búcsút vettünk barátainktól a pályaudvaron. A hazaút első percei nehezek voltak, mindenkinek fájt az elválás.

Összességében elmondhatjuk, hogy nagyon élvezetes hét van mögöttünk, rengeteg élménnyel és igaz barátságokkal lettünk gazdagabbak, a nyelvgyakorlásról nem is beszélve! Köszönjük minden résztvevőnek, szervezőnek a pozitív hozzáállását, a vendéglátó családoknak, hogy gyermekeiket támogatták és a sok szeretetet, amivel vendégeiket fogadták, a gyerekeknek szüleik helyett szüleik voltak. Köszönjük a támogatást a Tankerületnek, a Szentlőrinci Német Önkormányzatnak és köszönjük testvériskolánknak is, hogy a már 20 éves hagyománnyal rendelkező diákcsere szervezését ez évben is szívügyüknek tekintették!