Erdélyben jártak a Szentlőrinci Általános Iskola tanulói

Publikálási dátum: 2019. március 26.

2019. március 8-án indultunk Erdélybe. Hajnalok hajnalán keltünk. Sokan nem tudtak aludni, mert alig vártuk, hogy megérkezzünk. Helyi idő szerint 9.35-kor értünk Romániába. Kiruccanásunk első helyszíne Marosillye, Bethlen Gábor szülőháza volt, aki Erdély leghíresebb fejedelme volt.

Sok érdekességet megtudtunk Bethlen életéről. Marosillye után Gyulafehérvárra vezetett utunk, ahol megtekinthettük a majdnem ezer éves székesegyházat. Itt temették el a Hunyadi család férfi ágát, köztük a törökverő Hunyadi Jánost. Tettünk egy sétát a hatalmas várban, majd újra buszra szálltunk. Következő úticélunk, egyben állandó szálláshelyünk Tusnádfürdő volt, ahol meleg vacsorával vártak minket. Az étel nagyon finom, a szállásunk kiváló volt. Sajnos medvével nem találkoztunk, pedig örültünk volna, ha biztonságos távolságban felbukkan egy.

2. nap

Reggel 7.30-kor ébresztett Kati néni. Miután összekaptuk magunkat, és megreggeliztünk, útnak indultunk. Megnéztük a híres csíksomlyói kegytemplomot, ami csodálatosan nézett ki. Közelebbről is láthattuk a sebzett arcú Mária szobrot. Ezután Csíkszereda legfontosabb nevezetességét, a Mikó várat tekinthettük meg, ahol sok-sok információt szereztünk Erdélyről egy kiállítás során. Máréfalván székelykapu-vadászatra indultunk, elbűvölt minket a kapuk népies mintázata. Meglátogattuk Parajdot is, ahol a világ egyik legnagyobb sóbányája található. A bazársoron be is vásárolhattunk ajándékokból.

3. nap

Ez a nap volt a legemlékezetesebb. Az erős szél sem tántoríthatott el minket attól, hogy Prázsmáron meglátogassuk a különleges alaprajzú erődtemplomot, amely az UNESCO világörökség része. A közeli Brassó belvárosát jártuk körbe, megnéztük a híres Fekete templomot, ahol sok szép török szőnyeget láttunk. A csapatunk kettéoszlott. Míg egy kis részünk a libegőről a város és a környék látképét élvezte, addig a többiek Kati nénivel pattogatott- és főtt kukoricát majszoltak. A nap végén megnéztük a barcarozsnyói parasztvárat. A vár legmagasabb pontjáról csodálatos kilátás tárult szemünk elé.

4. nap

A Szent Anna-tó bánatunkra, a viharos téli időjárási viszonyok miatt megközelíthetetlen volt, így nem tudtuk megnézni, de sok érdekesség kárpótolt minket. Kézdivásárhelyen a céhes múzeum vendégei voltunk, itt egy kicsit visszarepültünk a múltba. Néhány gyerek meglátogatta a sepsiszentgyörgyi iskolát, és könyveket adományozott nekik, amit köszönettel fogadtak. Csernátonban Haszmann Pali bácsi skanzenjét is megszálltuk, ahol megnézhettünk régi szekereket, traktorokat és eredeti székely házakat. Pali bácsi ízes beszédével és humoros anekdotáival emlékezetes beszélgetőtárs marad. Csernátonban láttuk a világ legnagyobb székelykapuját is a faluba vezető úton.A nap végén felmentünk Nyergestetőre, Székelyföld híres emlékhelyére, ahol kopjafaerdővel állítottak emléket az 1848/1849-es forradalom és szabadságharc hőseinek.

5. nap

Korán indultunk, hogy időben hazaérkezzünk, már energiánk is fogytán volt. A kirándulást az első napon a Hunyadiak gyulafehérvári érintésével kezdtük, így hazafelé stílszerűen tettünk egy nagy sétát híres várkastélyukban, Vajdahunyadon. Lenyűgöző volt a látvány. A dévai várat már csak kívülről, a hegy lábáról tekintettük meg. Biztos alaposabban is érdemes lesza jövőben meglátogatnunk, ha erre járunk. A hazaút kellemesen telt, gyorsabban, mint gondoltuk. Reméljük, máskor is látjuk Erdély földjét, és még alaposabban is felfedezhetjük. Bármikor visszamennénk, annyi látnivaló kimaradt...

Köszönjük az utat és a szép emlékeket!

Készítették a 7.b osztály tanulói

(Bene Zsófia, Braun Flóra Anna, Pankotai Vanessza, Papp Márk Olivér és Schmidt Petra)

KRÉTA Szentlőrinc

Fenntartó és működtető:

Szigetvári Tankerületi Központ

7900 Szigetvár, Deák Ferenc tér 16.